https://draft.blogger.com/blogger.g?blogID=6956326260215646207#templatehtml

Faceți căutări pe acest blog

sâmbătă, 17 octombrie 2015

SA TE PREOCUPI,



Nu trebuie sa cred ca sunt in regula cu *iubirea* daca gindesc deja * cu prietenie* despre oamenii din jurul meu:o adiere de bunavointa searbada si o iluzie de prietenie.
Ma port frumos, nu sint prea apropiat de nimeni, nu fac nimanui rau, las pe fiecare sa traiasca. Aceasta este de ajuns. Sint un bun cetatean, la mine totul este bine pus la punct si asigurat sub clopotul de sticla al sferei mele private. Astfel imi platesc contributia  la indiferenta generala care sugruma viata noastra in comun.
Daca vreau sa iubesc cu adevarat trebuie sa ma preocup: sa fiu atent, sa ma transpun in situatia  altuia, sa fiu inventiv.
Sa ma preocup, mai intii, de oamenii din imediata apropiere,care sint incredintati grijii mele: cei cu care locuiesc sub acelasi acoperis, cu care colaborez in ficare zi, cu care sint impreuna pe drum, cu care  rid si ma joc.
Interesul fata de un om ma smulge din ingustimea mea.  Este grozav de important sa nu inebunesc in vesnica rotire in jurul propriei mele persoane. Nu am voie sa dau la o parte aceasta grija nici macar atunci  cind, prin ea, linistea mea, comoditatea mea tihnita este deranjanta.

Poate ca este chiar bine sa fiu deranjat, ca sprijinul pe care il dau altora uneori doare si imi vine greu si ca port si eu povara unor griji care nu pot fi discutate cu nimeni.
A te preocupa tu insuti de cineva este rodul iubirii adevarate. Poate sa doara, dar in final, aduce cu sine cel mai bun dar. Aduce viata, aduce culoare  in existenta mea si, in clipe rare,un sentiment incomensurabil de adinca recunostinta, ca o pregustare a paradisului nebanuit.
OSPITALITATE-Sa indragesti oamenii. Sa-i iubesti pe toti oamenii. Inseamna, mai intii, sa fii ospitalier cu toti cei pe care ii intilnesti pe drumul tau. Sa-ti deschizi inima, casa, tot ce ai pentru ca celalalt sa nu fie umilit de ospitalitatea ta, ci sa o accepte ca pe ceva firesc.
Nimic nu trebuie obtinut prin constringere,totul trebuie sa se petreaca spontan. Ospitalitatea nu se invata, nu o dobindesti din carti. Este o atitudine de sinceritate si comunicativitate venita din interior. Tine de misterul existentei umane. Mie mi se pare ca noi, din tarile bogate, ne-am cam pierdut simtul ospitalitatii. Pentru a gasi ospitalitatea autentica trebuie sa mergem la saraci. De exemplu, saracul din Africa de Nord te va invita in coliba lui saracacioasa, din lut, tabla si carton,si iti va spune intruna:casa mea este casa ta. Va trebui sa bei ceai sa maninci. Iar daca va veni seara, nu te va lasa sa pleci. Trebuie sa dormi. Va intinde pentru tine cea mai buna rogojina si,D-zeu stie, unde va dormi el. Iar cind acest sarac vine in Europa, gaseste in orasele noastre inscriptia: *Strainii nu sint doriti*. 
NU ESTE O CATASTROFA,
Vei ajunge foarte batrin, daca pe calendarul tau nu este inscris un accident mortal, un infarct sau o boala grea.  Dar la ce-ti foloseste daca odata cu batrinetea vin si toate plagile: dureri de spate si reumatism in membre, scleroza, anchilozare si intepenire, memoria slabita, vedere slaba, auzul slabit.
Singur, izolat, retras.
Masinile care nu mai produc ajung la fier vechi. Oamenii care nu mai fac fata in procesul de productie cum sa ramina*oameni* si sa fie fericiti? Aceasta depinde de mediul inconjurator: de familie , de prieteni, de cunostinte, de asigurarile sociale, de pensie. In mare parte, depinde si de tine insuti. Trebuie sa inveti sa imbatrinesti. A imbatrini nu este o catastrofa. Zilele batrinetii tale nu trebuie sa fie zile de nenorocire.
Invata sa imbatrinesti cu o inima tinara. Aceasta este o arta.
Trezirea, inficare dimineata--o noua zi:trebuie sa fim recunoscatori pentru ea. Sau ti-e frica de viata? Iti vine prea greu?Te culci in fiecare seara cu un oftat:* slava domnului, a mai trecut o zi*. Poate ca totul ti se pare fara sens. Poate ca ai  prea multa bunastare si, din cauza ei, ti sa ingustat spiritul. Poate ca cele patru roti ale  masinii tale au devenit  cele mai importante membre ale tale.Poate ca vrei tot timpul distractie. Aceasta nu te va multumi niciodata. Nu mai esti om daca, sub presiunea opiniilor, te lasi transformat intr-o fiinta care produce, profita si consuma. Pentru tine nu mai infloresc flori, pentru tine copii nu se mai joaca, oamenii nu mai rid. Esti mort, pentru ca lasi iubirea sa moara in inima ta. Cauti fericirea acolo unde nu poate fi gasita niciodata: in lucruri fara sens si fara viata, in obiecte, in ceea ce te zapaceste, dar nu te hraneste.
Trezeste-te! Ridica-te!  Fii om!Dimineata rasare soarele, iar tu nu observi nimic.
Asa este si iubirea. Pentru multi, soarele este ceva foarte obisnuit. Iar el face minuni zi de zi. Face lumina si foc--pentru mine. Lupta sa strapunga norii--ca sa ma vada pe mine, ca sa imi doreasca o zi buna. Noaptea, este la celalalt pol al pamintului ca sa daruiasca si oamenilor de acolo lumina lui.
Daca iau soarele, se face intuneric si frig. Asa este iubirea. Daca iubirea rasare in viata mea, vine lumina, se face cald. Daca am iubire, pot sa imi lipseasca multe. Daca iubirea apune in viata mea, cresc umbrele negre.Se intinde  intunericul si frigul. Iubirea este ca soarele. Celui care il are, ii  pot lipsi multe.  Cui ii lipseste iubirea, ii lipseste totul

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

BUCURIA SĂRBĂTORILOR DE CRĂCIUN,

Este timpul să ne bucurăm, este perioada sărbătorilor! Pe mulți dintre noi ne găsește fiind ocupați: să cumpărăm cadourile ideale pentru cei...