Înseamnă să vrei și binele celuilalt. Aceasta nu însemnă să te sacrifici pentru aproapele tău pînă la a te anula, ci să-i dai posibilitatea de a-și vrea binele.
Pentru a ajuta o persoană *însetată* de fericire nu trebuie să-i dai fericirea, ci instrumentele necesare pentru a-și găsi singura fericirea.
Nu trebuie să impunem celuilalt fericirea, i-am limita libertatea. Fericirea înseamnă a iubi și a fi iubit. Iubirea este un sentiment pozitiv. Iubirea însă, nu este exaltare.
Exaltarea este excesul iubirii.
A iubi înseamnă a dărui, a împărtăși bucuria, pace și iertare. Cine nu dă, nu iubește și nu este iubit.
Iubirea este rezultatul unui lung și continuu exercițiu interior. În iubire este capacitatea de a reuși să exprimi forța cu blîndețe. Fericirea în iubire înseamnă a crea condițiile necesare pentru ca ceilalți să-și poată rezolva ei inșiși problemele, nu să le rezolvăm noi. Înseamnă deci respect față de ceilalți, față de personalitatea și orientările lor. Este un semn de iubire mult mai mare acela de a-i oferi instrumentele necesare pentru a se schimba.
Dar pentru a schimba persoanele sau pentru a le iubi nu sînt suficiente cuvintele frumoase. Nu-i de ajuns să spui: te iubesc. Sînt necesare faptele. Fericirea înseamnă să nu lași loc fricii. Frica se formează între gînd și acțiune. Gîndul trebuie să fie concretizat în acțiune. Acțiunea trebuie să fie mereu încadrată într-un proiect; niciodată nu trebuie să fie o reacție la altceva.
Pentru a trece de la gind la acțiune, pentru a concretiza, a pune în practică ceea ce gîndim, este nevoie de curaj. Curajul alimentează acțiunea, in timp ce frica alimentează mintea.
Frica nu există. Este un concept, o abstracție, o formă a gîndirii. Acțiunea este o verificare a gîndirii. Fără acțiune, gîndul este nimic; devine nevroză. A ne construi propria fericire este posibil, trebuie doar disponibilitate, răbdare, atenție, sensibilitate. Cine este nerăbdător nu va putea fi niciodată fericit. Este doar o persoană care nu se armonizează cu ritmul vieții și al realității.
Vrea să adapteze realitatea la timpul ei personal, la exigențele proprii. Este egoist, închis, nu ține cont de alții și de timpul lor de maturizare.
Pentru a ne simți feriți trebuie să fim dinamici, nicidecum nerăbdători. În viață nu este nimic imediat la îndemînă.
Fericirea va fi înțeleasă atunci cînd ne vom da seama că viața este făcută din continui morți și nesfîrșite nașteri. A trăi în profunzime lucrurile înseamnă să te naști și să mori în ele.
Fericirea nu este identică niciodată cu superficialitatea.
*UIMITOAREA PUTERE A SENTIMENTELOR. SENTIMENTELE, EMIT VIBRAȚII ATÂT POZITIVE CÂT ȘI NEGATIVE. ELE SUNT O REFLECTARE PERFECTĂ A CEEA CE EMITEM. ÎNDRUMARE PERSONALĂ ȘI SPIRITUALĂ, TOTUL DESPRE VIAȚĂ, SPERANȚE ȘI VISE ÎMPLINITE.
Faceți căutări pe acest blog
vineri, 27 ianuarie 2017
miercuri, 4 ianuarie 2017
IUBIRE ȘI RECUNOȘTINȚA, tinerete fara batrinete!
Cel mai frumos *sinonim* al tineretii este iubirea. Cind esti tinar vrei sa iubesti si sa fii iubit la fiecare respiratie.
Totul este iubire.... sau neiubire, alb sau negru. Însa atunci cînd este iubire totul devine zîmbet, speranta, putere.
Alergi prin ploaie și te plimbi chiar și în timpul celei mai dezlantuite furtuni. Și aceasta nu doar pentru ca ești tînar, ci pentru ca iubesti și ești convins ca iubirea este mai tare decît moartea.
Ce rau i s-ar putea întimpla celui care iubește și este iubit? Iubirea poate totul!
Însa iubirea are un defect: nu poate sa țina ritmul timpului și nu s-a adaptat modernizarii.
Lumea se grabește, dar iubirea vrea sa se bucure de fiecare clipă. Lumea se răzgîndește și vrea să mai încerce și altceva, iubirea preferă continuitatea, fidelitatea și statornicia. Lumea se izolează, iubirea vrea comuniune. Iubirea nu a reușit să se modernizeze. A rămas același sentiment *de moda veche*care nu știe să traiasca singur, care nu suporta izolarea. Iubirea este comuniune și vrea sa fie însoțita de alte sentimente, vrea să dea viată altor sentimente, trăiri.
Astfel vedem că iubirea are frați si surori. Este de moda veche: iubește viața in familie, vrea să trăiască în familia sentimentelor. Iubirea are o soră: recunoștința. Sunt mereu împreună. Se întrec în a se stima și lăuda una pe cealalta. Iar noi trebuie să învățăm să le prețuim la fel de mult.
Este atît de multă putere în recunoștință! Să iubești, să fii frumos la suflet, să ai inimă bună, înseamnă să știi să fii recunoscător pentru ceea ce ai, pentru ceea ce ai primit și pentru ceea ce ești capabil să oferi.
Frumusețea vieții răsare și din magia cuvintului *mulțumesc.* Acest cuvint (re)cheamă iubirea in suflet, cuprinde inima în cea mai delicată îmbrățișare.
Cind traduci acest cuvînt în gesturi te îmbraci în strălucire și arăți tuturor că iubirea locuiește în inima ta. Ești cel mai minunat *copil* cînd însoțești acest cuvînt cu un zîmbet sincer.
Să fim recunoscători! Să ne amintim să mulțumim zîmbind, cu inimă liniștită, fără prefăcătorie. Cine neglijează recunoștința, face iubirea să sufere! Însă cine știe magia simplului *mulțumesc* așterne roua dimineții pe iubire, o invioreaza.
Recunoștința dăruiește iubirii *tinerețe fără bătrînețe*!
Totul este iubire.... sau neiubire, alb sau negru. Însa atunci cînd este iubire totul devine zîmbet, speranta, putere.
Alergi prin ploaie și te plimbi chiar și în timpul celei mai dezlantuite furtuni. Și aceasta nu doar pentru ca ești tînar, ci pentru ca iubesti și ești convins ca iubirea este mai tare decît moartea.
Ce rau i s-ar putea întimpla celui care iubește și este iubit? Iubirea poate totul!
Însa iubirea are un defect: nu poate sa țina ritmul timpului și nu s-a adaptat modernizarii.
Lumea se grabește, dar iubirea vrea sa se bucure de fiecare clipă. Lumea se răzgîndește și vrea să mai încerce și altceva, iubirea preferă continuitatea, fidelitatea și statornicia. Lumea se izolează, iubirea vrea comuniune. Iubirea nu a reușit să se modernizeze. A rămas același sentiment *de moda veche*care nu știe să traiasca singur, care nu suporta izolarea. Iubirea este comuniune și vrea sa fie însoțita de alte sentimente, vrea să dea viată altor sentimente, trăiri.
Astfel vedem că iubirea are frați si surori. Este de moda veche: iubește viața in familie, vrea să trăiască în familia sentimentelor. Iubirea are o soră: recunoștința. Sunt mereu împreună. Se întrec în a se stima și lăuda una pe cealalta. Iar noi trebuie să învățăm să le prețuim la fel de mult.
Este atît de multă putere în recunoștință! Să iubești, să fii frumos la suflet, să ai inimă bună, înseamnă să știi să fii recunoscător pentru ceea ce ai, pentru ceea ce ai primit și pentru ceea ce ești capabil să oferi.
Frumusețea vieții răsare și din magia cuvintului *mulțumesc.* Acest cuvint (re)cheamă iubirea in suflet, cuprinde inima în cea mai delicată îmbrățișare.
Cind traduci acest cuvînt în gesturi te îmbraci în strălucire și arăți tuturor că iubirea locuiește în inima ta. Ești cel mai minunat *copil* cînd însoțești acest cuvînt cu un zîmbet sincer.
Să fim recunoscători! Să ne amintim să mulțumim zîmbind, cu inimă liniștită, fără prefăcătorie. Cine neglijează recunoștința, face iubirea să sufere! Însă cine știe magia simplului *mulțumesc* așterne roua dimineții pe iubire, o invioreaza.
Recunoștința dăruiește iubirii *tinerețe fără bătrînețe*!
vineri, 30 decembrie 2016
Proba credintei,
Se intimpla des ca noi sa avem mari dificultati in a intimpina prezentul asa cum se cuvine.Nu e doar faptul de a trai fie un pic agatati(nostalgic) de trecut, fie proiectati intr/un viitor usor de construit la nivel mental, dar cam subred cind vine vorba de realizare.
O privire sincera asupra modului nostru de viata ne pune in fata o rapiditate cu care sintem tot mai deprinsi. Traim intr/o epoca a progresului continuu si nivelul nostru zilnic de achizitie in materie de informatie depaseste imaginatia.
Vrem sau nu, spunem ceva, vrem sau nu adunam felurite imagini si sunete in mintea noastra. Astfel, eliminam distante si mai diminum din frica de necunoscut.
Cu o naturalete greu de imitat, Isus are o preocupare aparte pentru timpul prezent. Rar foloseste verbe la alt timp decit cel prezent, si atunci o face cu precizie! Nu e oare asta o puternica trimitere la viata? Viata care prin excelenta este.. Pentru ca trimite des la memorie, metoda lui are rezultate si astazi. Evanghelia este dovada concreta a faptului ca a fi prezent si a locui in timpul tau, a trai, cere o atentie aparte pentru detalii: capacitatea de a vedea in micimea unui fapt sau om amploarea unui regat, o vedere buna pentru a/l recunoaste pe aproapele, un auz bun pentru a/l asculta, mult mai mult decit o mina pentru a/i veni in ajutor.
Ce am scris mai sus poate face parte din elementarul nostru bagaj de cunostinte, dar face parte si din practica?
Nu de alta, dar aici se verifica mult care e partea noastra cind vine vorba de fidelitatea fata de cererea *vie imparatia ta*.
O privire sincera asupra modului nostru de viata ne pune in fata o rapiditate cu care sintem tot mai deprinsi. Traim intr/o epoca a progresului continuu si nivelul nostru zilnic de achizitie in materie de informatie depaseste imaginatia.
Vrem sau nu, spunem ceva, vrem sau nu adunam felurite imagini si sunete in mintea noastra. Astfel, eliminam distante si mai diminum din frica de necunoscut.
Cu o naturalete greu de imitat, Isus are o preocupare aparte pentru timpul prezent. Rar foloseste verbe la alt timp decit cel prezent, si atunci o face cu precizie! Nu e oare asta o puternica trimitere la viata? Viata care prin excelenta este.. Pentru ca trimite des la memorie, metoda lui are rezultate si astazi. Evanghelia este dovada concreta a faptului ca a fi prezent si a locui in timpul tau, a trai, cere o atentie aparte pentru detalii: capacitatea de a vedea in micimea unui fapt sau om amploarea unui regat, o vedere buna pentru a/l recunoaste pe aproapele, un auz bun pentru a/l asculta, mult mai mult decit o mina pentru a/i veni in ajutor.
Ce am scris mai sus poate face parte din elementarul nostru bagaj de cunostinte, dar face parte si din practica?
Nu de alta, dar aici se verifica mult care e partea noastra cind vine vorba de fidelitatea fata de cererea *vie imparatia ta*.
joi, 15 decembrie 2016
Sa nu poftesti,
**Lacomia de bogatii il face pe om sclav, si in timp ce el ajunge sa fie sclavul bogatiilor, el se stinge in sine insusi.
Nefericit sufletul care este mai mic decit lucrurile pe care le poseda: este mai mic pentru ca in loc sa fie deasupra acestor lucruri, el se situeaza dedesubtul lor.
Si aceasta supunere slugarnica se experimenteaza mai precis atunci cind ceea ce am posedat cu atita pasiune, se pierde cu nespusa suferinta.**
Nefericit sufletul care este mai mic decit lucrurile pe care le poseda: este mai mic pentru ca in loc sa fie deasupra acestor lucruri, el se situeaza dedesubtul lor.
Si aceasta supunere slugarnica se experimenteaza mai precis atunci cind ceea ce am posedat cu atita pasiune, se pierde cu nespusa suferinta.**
miercuri, 14 decembrie 2016
**Despre sobrietate,**
**O buna parte din filozofii antici, dar mai ales Parintii Bisericii, subliniau in scrierile lor ca dorintele si pasiunile umane sunt infinite si ca ele trebuie temperate, moderate, pentru ca, astfel, fiinta umana sa poata alege si savirsi binele.
De accea, i/au incredintat aceasta misiune virtutii, sobrietatii. Insa, in zilele noastre, sobrietatea este deseori inteleasa gresit, fiind confundata cu austeritatea.
Or, lucrurile nu stau asa. Sobrietatea nu este austera, ci frumoasa, atragatoare, placuta ochiului, pentru ca aceasta reprezinta o alegere de viata, cautarea intelepciunii. Ca atare, sobrietatea trebuie vazuta mereu ca o cautare continua a esentialului in viata, moderatie in felul de a minca, de a bea, de a se imbraca, de a trai existenta etc.
Astfel, putem intelege ca virtutea sobrietatii nu ne arata doar cum sa traim o viata cumpatata in mincare si bautura, ci si cum sa ne pastram mintea limpede, ca sa nu ne lasam dominati de dorinte sau de pasiuni, ci sa le dominam noi pe ele.
Drept urmare, este nevoie sa invatam sa ne gindim bine inainte de a face ceva sau de a lua anumite hotariri, ca sa/i fim placuti domnului si sa/i edificam in bine pe semenii nostri(cf. Mt 5,16).
Sa recunoastem, in zilele noastre s/a cam pierdut simtul masurii. Consumismul vrea sa ne faca sa credem ca, cu cit ne vom implini mai multe dorinte, cu cit vom avea mai multe lucruri, cu atit vom fi mai fericiti.
Or, noi, crestinii, stim ca evanghelia lui Hristos ne invata cum sa fim fericiti(cf Mt 7,24 27), cum sa deosebim binele de rau, traind o viata echilibrata, fara excese. De aceea, intrucit stim ca orice cuvint, atitudine, comportament, alegere ne poate face bine dar si rau, atit noua, cit si celor din jur, ne poate indeparta de d/zeu, dar si de aproapele, cred ca este necesar sa ne interiorizam mai des , sa veghem mai mult asupra dorintelor noastre, cerind de la domnul aceasta virtute.
Astfel, avind mintea limpede, cautind inainte de orice sa ne consultam cu domnul, vom trai o viata echilibrata, vom dobindi un simt al masurii in modul nostru de a fi, de a gindi, de a alege si de a ne comporta.
De accea, i/au incredintat aceasta misiune virtutii, sobrietatii. Insa, in zilele noastre, sobrietatea este deseori inteleasa gresit, fiind confundata cu austeritatea.
Or, lucrurile nu stau asa. Sobrietatea nu este austera, ci frumoasa, atragatoare, placuta ochiului, pentru ca aceasta reprezinta o alegere de viata, cautarea intelepciunii. Ca atare, sobrietatea trebuie vazuta mereu ca o cautare continua a esentialului in viata, moderatie in felul de a minca, de a bea, de a se imbraca, de a trai existenta etc.
Astfel, putem intelege ca virtutea sobrietatii nu ne arata doar cum sa traim o viata cumpatata in mincare si bautura, ci si cum sa ne pastram mintea limpede, ca sa nu ne lasam dominati de dorinte sau de pasiuni, ci sa le dominam noi pe ele.
Drept urmare, este nevoie sa invatam sa ne gindim bine inainte de a face ceva sau de a lua anumite hotariri, ca sa/i fim placuti domnului si sa/i edificam in bine pe semenii nostri(cf. Mt 5,16).
Sa recunoastem, in zilele noastre s/a cam pierdut simtul masurii. Consumismul vrea sa ne faca sa credem ca, cu cit ne vom implini mai multe dorinte, cu cit vom avea mai multe lucruri, cu atit vom fi mai fericiti.
Or, noi, crestinii, stim ca evanghelia lui Hristos ne invata cum sa fim fericiti(cf Mt 7,24 27), cum sa deosebim binele de rau, traind o viata echilibrata, fara excese. De aceea, intrucit stim ca orice cuvint, atitudine, comportament, alegere ne poate face bine dar si rau, atit noua, cit si celor din jur, ne poate indeparta de d/zeu, dar si de aproapele, cred ca este necesar sa ne interiorizam mai des , sa veghem mai mult asupra dorintelor noastre, cerind de la domnul aceasta virtute.
Astfel, avind mintea limpede, cautind inainte de orice sa ne consultam cu domnul, vom trai o viata echilibrata, vom dobindi un simt al masurii in modul nostru de a fi, de a gindi, de a alege si de a ne comporta.
joi, 10 noiembrie 2016
FOBIA FATA DE IUBIRE si DESPARTIRILE DUREROASE,
Urmatoarea fraza a lui Stendhal m-a impresionat intotdeauna prin frumusetea si realismul sau: Dragostea este o floare frumoasa, dar trebuie sa ai curajul s-o culegi de pe marginea unei prapastii. Iubirea celor curajosi. Iubirea te face sa transpiri si sa lupti, se fabrica si se construieste in fiecare zi. Prin urmare, daca te numeri printre oamenii pretentiosi si extrem de romantici, vei avea o rezistenta minima la ravagiile iubirii. Intre calvarul celor care cred ca iubirea este facuta pentru a suferi si ingeniozitatea credulilor sentimentali se afla dragostea realista. Dragostea dintre parteneri nu este roz, desi asa ar vrea unii sa o picteze: exista suisuri si coborisuri pe care indragostitii trebuie sa invete sa le depaseasca.
Atunci cind comportamentele si atitudinile negative trec dincolo de linia rosie, trebuie sa pleci; daca acestea ramin in cadrul unor limite acceptabile si sint sustinute de o dragoste solida, mergi mai departe. Iubirea creste si se dezvolta.
Exista oameni care se calesc prin experienta iubirii si invata sa reglementeze unele aspecte ale iubirii fara a fi traumatizati, si exista altii carora durerea din trecut le produce o stare de aversiune care ii imobilizeaza si ii impedica sa aiba relatii satisfacatoare, de teama sa nu sufere.
Ideea din spatele acestei evitari generalizate este: *daca am esuat o data, o voi face din nou.* sau *Am suferit de prea multe ori din dragoste, asa ca nu mai vreau sa existe posibilitatea de a ma indragosti.*
Oboseala, sensibilitatea excesiva si mecanismele de aparare, toate acestea actioneaza in acelasi timp.
Uneori, acesti oameni tind sa-si asume o falsa autonomie.
Aparent, se afla dincolo de bine si de rau si se bucura de o independenta minunata: cind, de fapt, singuratatea pe care o simt este ca o carapace protectoare. Exista persoane care mor de dorinta de a iubi si a fi iubite, dar care totodata intra in panica numai la gindul de a incepe iarasi o relatie sentimentala, pentru ca se tem sa nu greseasca.
Relatiile proaste si/sau despartirile dureroase: este foarte important sa stii sa alegi, dar si sa fii in stare sa inchei in mod corespunzator o relatie.
Atunci cind comportamentele si atitudinile negative trec dincolo de linia rosie, trebuie sa pleci; daca acestea ramin in cadrul unor limite acceptabile si sint sustinute de o dragoste solida, mergi mai departe. Iubirea creste si se dezvolta.
Exista oameni care se calesc prin experienta iubirii si invata sa reglementeze unele aspecte ale iubirii fara a fi traumatizati, si exista altii carora durerea din trecut le produce o stare de aversiune care ii imobilizeaza si ii impedica sa aiba relatii satisfacatoare, de teama sa nu sufere.
Ideea din spatele acestei evitari generalizate este: *daca am esuat o data, o voi face din nou.* sau *Am suferit de prea multe ori din dragoste, asa ca nu mai vreau sa existe posibilitatea de a ma indragosti.*
Oboseala, sensibilitatea excesiva si mecanismele de aparare, toate acestea actioneaza in acelasi timp.
Uneori, acesti oameni tind sa-si asume o falsa autonomie.
Aparent, se afla dincolo de bine si de rau si se bucura de o independenta minunata: cind, de fapt, singuratatea pe care o simt este ca o carapace protectoare. Exista persoane care mor de dorinta de a iubi si a fi iubite, dar care totodata intra in panica numai la gindul de a incepe iarasi o relatie sentimentala, pentru ca se tem sa nu greseasca.
Relatiile proaste si/sau despartirile dureroase: este foarte important sa stii sa alegi, dar si sa fii in stare sa inchei in mod corespunzator o relatie.
luni, 24 octombrie 2016
Fericirile durerii,
Simt mare respect pentru suferinta ta si simt constient de a fi un instrument sarac si nepotrivit scopului stabilit, dar ma apropii de tine cu incredere si speranta. Doresc sa descoperi un drum prin care sa descoperi: valoarea, frumusetea si maretia noului tovaras de calatorie, care a aparut pe neasteptate la orizontul vietii tale si te-a facut sa tresari. Si totusi intilnirea cu durerea era prevazuta, era cu totul inevitabila. Au cazut asa iluziile si a ramas realitatea. Si aceasta este adevarata descoperire a vietii, sublim mister care se articuleaza in dubla lege a iubirii si a durerii: pentru toti,deci si pentru tine.
Durerea duce la descoperirea de sine insusi. Este incredibil dar adevarat: cei mai straini noua insine sintem chiar noi! Lumea noastra interioara este un autentic mister de explorat, de cunoscut, de valorizat.
Din pacate este lumea exterioara cea care ne atrage, pentru ca ni se pare atit de frumoasa si interesanta fata de a noastra.
Poate pentru multi nu este inca clar ca fiecare dintre noi are personalitatea sa, propria minte, propria lume interioara, diferita si mai stralucitoare decit a celorlalti.
Gandhi zicea:''cine pierde propria individualitate pierde totul, pentru ca este unica si irepetabila''.
Dar descoperirea nu este usoara si imediata: este nevoie de virsta si experienta, de deceptii si suferinte. Este nevoie ca individul sa simta, incet, superficialitatea raporturilor cu aproapele, incapacitatea altora de a intelegere fata de noi.
Numai cind vom fi fortati sa traim singuri, vom putea sa incepem o miscare de interiorizare care sa ne duca la descoperirea de noi insine.
Delacroix a scris ''Nenorocirii mele ii datorez descoperirea de mine insumi; daca ea nu m-ar fi inchis in inchisoarea mea, nu m-as fi intilnit, nixci cunoscut! Descoperire minunata care i-a aratat lui si arata la toti, ca lumea nu este afara, dar este in interiorul nostru.
Si daca singuratatii se insoteste tulburarea spiritului, intilnirea se accelereaza si seface mai profunda.
Numai cine a suferit mult poate sa zica ca se cunoaste complet. Durerea il maturizeaza pe om.
Persoana devine matura cind din experienta cotidiana a invatat sa cunoasca viata.
La scoala durerii se maturizeaza virtutea pretioasa a prudentei. Cu suferinta se cistiga adevarata experienta a vietii si se intelege seriozitatea ei si angajarea.
Un om needucat la durere, a scris Tommaseo, ramine mereu un copil, iar Veuillot in expresia sa spune; anumite lucruri nu se vad cum trebuie, daca nu sint vazute cu ochii care au plins. Este durerea cea care te initiaza in seriozitatea vietii, care intrerupe visele si risipeste fantasmele.
Ceea ce formeaza omul este si iubirea. Nu iubirea falsa, egoista, senzuala, dar cea adevarata, generoasa, nobila, care se indreapta spre binele si usurarea altora.
Masura iubirii este cu siguranta durerea, pentru ca iubirea si durerea sint cele doua expresii ale aceluiasi mare mister.
Omul nu este cu adevarat om, pina cind nu a suferit profund pentru a iubi profund!
Durerea purifica si reinoieste spiritul. Lumea durerii este minunatul laborator, in care se formeaza sufletele mari si din care tisnesc energiile cele mai nobile.
Suferinta este;
-oxigenul sufletului,
-gimnastica spiritului,
-este terenul pentru antrenamentele cele mai angajante,
-este valoarea rolului decisiv se de neinlocuit.
Persoanele care nu au suferit sint inca la suprafata sufletului lor, pentru ca numai vibratiile care ies din suferinta au privilegiul de a trezi energii latente, si ne ajuta sa descoperim adevaratul chip al sufletului.
Numai durerea are misterioasa putere de a face sa se nasca din noi, la contactul sau aspru, scintei de lumina, de abnegatie, de maretie, de eroism.
Durerea a inspirat poetii, artistii, muzicienii, eroii; si daca este adevarat ca pagina cea mai frumoasa a unei carti este aceea pe care a cazut o lacrima, toate operele cele mai sublime care au iesit din geniul uman au fost pregatite in durere si inundate de lacrimi abundentesi amare.
Nu zadarnic Luigi Camoens, cel mai mare poet portughez, a fost pictat cu o coroana de spini pe cap, pentru a indica lungul sau drum insemnat de infinite dificultati.
Goethe a spus ca artistul are nevoie de vreo boala care sa-i faca mai transparenta omenia sa si sa-l puna in contact cu acele lumi in care sint radacinile gindirii si ale afectelor celor mai bune.
Milton, orb si infirm, scrie Paradisul pierdut; Imnul luminii, nu putea sa iasa decit din doua pupile inchise,
Dostoievski compune romanele sale intre doua atacuri de epilepsie,
Cervantes concepe ideeea din Don Quijote in inchisoare si fragmentele cele mai bune le scrie intre dureri fizice insuportabile.
Toata istoria muzicii este tesuta de dureri, de neintelegeri, de lupte, de plins.
De Musset numeste muzica'' fiica durerii'' si, poate pentru aceasta, nici o creatura nu poate sa zica ca este insensibila la chemarea sa. Si exemplele ar putea continua.
Suportarea suferintei a realizat minunea si a transformat durerea in energie pretioasa.
Omul este ca tamiia: trebuie sa fie ars pentru a face sa se simta parfumul sau!
PENTRU TINE CU DRAG
Abonați-vă la:
Postări (Atom)
BUCURIA SĂRBĂTORILOR DE CRĂCIUN,
Este timpul să ne bucurăm, este perioada sărbătorilor! Pe mulți dintre noi ne găsește fiind ocupați: să cumpărăm cadourile ideale pentru cei...
-
The French President, who surrenders to the United States on Monday,will evoke ,the terrorism, the Iran and the international trade with...
-
The social network has announced several measures to change his newsfeed in recent weeks and says want to favor ' The commitment citi...
-
The 2018 edition of World Reporters Without Borders World Ranking worrying of a re-Winning the hostility of political power towards jour...
-
The Argentine striker has won on Thursday in justice the right to register its brand of sports articles in his name in the European Un...
-
GLASUL LUI ISUS: Nu este necesar, fiul meu, sa stii multe pentru a/mi face placere. Ajunge ca tu sa ai credinta si sa iubesti cu fe...
-
Numai inima în care prevalează integritatea, încrederea, generozitatea și iubirea poate cunoaște adevărata prosperitate. Cine nu are aceste ...
-
Am fost abordat recent de un tânăr care, nedumerit de îndemnul părinților de a face cât mai multă școală, nu înțelegea rostul și importanț...